Participatory budgeting
Now you can decide how to spend the public funds.
Budget rules
- Select at least 1 projects you want and vote according to your preferences to define the budget.
Maximum budget exceeded
This project exceeds the maximum budget and can not be added. If you want, you can delete a project you have already selected, in order to be able to vote again according to your preferences.
Confirm vote
These are the projects you have chosen to be part of the budget.
If you change your mind, you can change your vote later.
E-urheilutapahtuma
Järjestetään alueella e-urheilutapahtuma, jossa nuoret pääsevät pelaamaan toisten aiheesta kiinnostuneiden nuorten kanssa. Tapahtuman palkinnoiksi hankitaan välineitä pelaamiseen, kuten hiiri, näppäimistö tai kuulokkeet. Elektroninen urheilu eli e-urheilu on videopelin pelaamista kilpailullisesti, ja e-urheilupelit jakautuvat useampaan alalajiin. Tyypillisimpiä pelityyppejä ovat RTS-strategiapelit, FPS-räiskintäpelit, MOBA-areenapelit, urheilupelit sekä rytmi- ja tanssipelit. Suurimmat kilpailut esitetään suoratoistopalveluissa kuten Twitchissä, jossa niillä voi olla kymmeniä miljoonia katsojia. Maailmalla yleisiä ovat erilliset kaupalliset liigat ja turnaussarjat, mutta Suomessa kilpapelaaminen on kasvanut voimakkaasti demotapahtumien ja LAN-tapahtumien yhteyteen.
Sijainti
Latokartanon peruspiirin alueella (Viikki, Latokartano, Viikinmäki, Pihlajisto, Pihlajanmäki), Viikin tai Pihlajamäen nuorisotalolla tai muussa tapahtuman järjestämiseen soveltuvassa tilassa.
Tavoitteet
Nuoret pääsevät harjoittelemaan tapahtumatuottamista, tapaavat muita saman henkisiä nuoria ja heille karttuu kokemusta kilpapelaamisesta.
Toimenpiteet
Nuorten kanssa suunnitellaan tapahtuman sisältö ja ajankohta sekä hoidetaan käytännön järjestelyt. Päätetään tapahtuman laajuus ja sen sisältämät pelit sekä tapahtuman ajankohta. Tapahtumalle etsitään yhteistyökumppaneita ja soveltuvat tilat.
Kohderyhmä
Yli 12-vuotiaat nuoret, kunkin pelattavan pelin ikärajoja noudattaen.
Miten nuoret osallistuvat toteutukseen?
Nuoret ovat suuressa roolissa tapahtuman toteuttamisessa. Kiinnostuneista nuorista muodostetaan järjestäjätiimi, joka suunnittelee ja toteuttaa tapahtuman yhdessä nuoriso-ohjaajien kanssa. Nuoria palkataan tuntitöihin tapahtumajärjestelyihin ja tapahtuman ajaksi sitä pyörittämään sekä mm. kahvilaan.
Mitä muita toimijoita tarvitaan mukaan
Tapahtuma voidaan tarvittaessa toteuttaa nuorisopalvelujen ja nuorten yhteisvoimin, mutta mikäli mukaan saadaan e-urheiluun keskittyneitä yhteistyötahoja, se tekisi tapahtumasta laadukkaamman ja nuorille sekä hyödyllisemmän että houkuttelevamman.
0 comments
Loading comments ...
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...